Niet elk bericht is voor iedereen relevant. En dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Wat je wel wilt is dat je doelgroep zich betrokken voelt bij het bericht. Daar zijn verschillende manieren voor. Met de Social Schools app heb je verschillende manieren om heel doelgroepgericht te werk te gaan. Samen met nog een aantal functionaliteiten die je helpen om de betrokkenheid te verhogen.
Kies je doelgroep
Klinkt makkelijk....en dat is het ook! Je kunt bij het opstellen van je bericht in de Social Schools app aangeven voor welke doelgroepen je bericht bestemd is. En het kan zelfs nog specifieker; je kunt ook een aantal personen selecteren voor wie het bericht interessant is. Bijvoorbeeld voor een groep ouders die een kind met een voedselallergie in de klas hebben zitten, of voor ouders die meehelpen op school. Daarnaast kun je ook aan 1 persoon een (privé)bericht sturen.
Reacties op een bericht toestaan
Als je een bericht plaatst, dan kan het ook prettig zijn om daar een reactie op te geven en ontvangen. Zodra je bericht klaar is voor publicatie kun je aangeven of je reacties op het bericht toestaat. Je kunt de reacties openbaar maken, of alleen leesbaar voor de schrijver van het bericht. Voordeel hiervan is dat mensen minder een drempel ervaren om te reageren. En ook is dat prettig als het om eenmeer persoonlijke reactie gaat.
Toestemming foto kind
Niet elke ouder vindt het prettig als er een foto gepubliceerd wordt waar zijn of haar kind op staat. Ouders kunnen in de app van Social Schools aangeven of een beeld met daarop hun kind wel of niet gebruikt mag worden voor publicatie in de app, de schoolwebsite of bijvoorbeeld social media. Zo weet je zeker dat je foto’s plaatst waar iedereen toestemming voor heeft gegeven. Bij Social Schools zijn privacy en veiligheid, naast gemak en verbinding, topprioriteit.
Plaats een poll
Peil de mening van je doelgroep met een poll! In een ander blog hebben we deze functionaliteit ook al genoemd. Maar door een poll toe te voegen aan je bericht biedt, je lezers een laagdrempelige manier om snel een mening te geven. het is een eenvoudige manier om je doelgroep te betrekken bij je bericht. Als je doelgroepgericht te werk gaat, dan heeft je bericht de grootste waarde. Je hebt dan het meeste profijt van de moeite die je in een bericht gestoken hebt. Bijvoorbeeld doordat je relevante reacties terugkrijgt. Daarnaast voorkom je dat gebruikers teveel irrelevante berichten krijgen en vervolgens helemaal afhaken.
Social Schools helpt je bij het bereiken van de juiste doelgroep. Eenvoudig; via de app.
Meer weten? Neem contact met ons op.