stap 1

Stap 1 - Inrichten Social Schools 3.0

De upgrade-datum heb je aan ons doorgegeven en je hebt toegang tot je eigen Social Schools 3.0 omgeving. Top! Je mag nu Social Schools 3.0 inrichten. Gebruik de trainingsvideo’s en onze handleidingen ter ondersteuning. Veel succes 😁!


 
1200px-Get_it_on_Google_play.svg copy.png
badge-example-preferred_2x.png

1. Download de apps alvast

Download alvast de nieuwe mobiele app voor iOS of Android. Zoek in de Appstore of Google Play op “Social Schools 3.0”

1a. gebruik onze helpdesk

Ben je tijdens het doorlopen van de stappen op zoek naar handleidingen of wil je ons een vraag stellen? Gebruik dan de supportknop in de webapp! Deze geeft je tips over de functionaliteit waar je mee bezig bent, je kunt zoeken in onze handleidingen of ons direct een vraag stellen als je het antwoord niet kunt vinden.

 

2. bekijk de intro voor schoolbeheerders

Zorg dat je ingelogd bent via de web-app: https://app.socialschools.eu/ wanneer je de video’s gaat bekijken.

Bekijk eerst de introductievideo, zet daarna de schoolinstellingen en kies welke Apps en modules je gaat gebruiken.

 

3. pas je schoolinstellingen aan

Ga naar Schooldashboard, links in het scherm, voor alle beheerder-functies. Klik vervolgens op Schoolinstellingen.

In Schoolinstellingen wijzig je:

  • Kleur van de applicatie, logo en afbeelding van de school en slogan, zie ook de handleiding

  • Taal (staat standaard op Nederlands ingesteld), zie de handleiding

  • Een collega schoolbeheerder maken, zie de handleiding

  • Een collega (of jezelf) hoofdauteur maken, zie de handleiding

 

4. Kies welke apps & modules je wilt gebruiken

In Apps & Modules stel je vervolgens in op welke manier Social Schools wordt ingezet. Je hebt de volgende opties:

  • Inschakelen Community: de functie om te communiceren met ouders, leerlingen en medewerkers binnen de school.
    Binnen Community stel je in:

  • Inschakelen Gesprekken en persoonlijke berichten

    • Gesprekken zijn chats die je kan starten met leden binnen de groepen waar je lid van bent. Het is een informele vorm van interactieve communicatie, bekijk de handleiding

    • Persoonlijke berichten zijn berichten die je deelt met 1 of meerdere personen binnen de groepen waar je lid van bent. Je kan de berichten verrijken met foto’s, video’s en bestanden. Je kan kiezen of je een persoonlijk bericht openbaar of privé met 1 of meerdere personen binnen je groep wilt delen, bekijk de handleiding

  • Administratie: functie die toegang geeft tot opties om:

    • Profielwijzigingen van ouders te ontvangen en te beheren, bekijk de handleiding

    • Absentiemeldingen te activeren en in te regelen, bekijk de handleidingen

    • Oudergesprekken te organiseren en te plannen, bekijk de handleidingen

De instellingen die je hier kiest, mag je beschouwen als een soort ‘Master setup’: voor alle nieuwe groepen worden deze instellingen standaard gehanteerd. Wil je het in bepaalde gevallen toch anders regelen? Geen enkel probleem: ook per groep kun je aangeven welke opties je wilt gebruiken!

 

5. Bekijk de veelgestelde vragen voor schoolbeheerders

Heb je nog vragen over de upgrade naar Social Schools 3.0? Bekijk onze veelgestelde vragen!